Trasy pro cyklisty

Snahou je vést trasy mimo hlavní silnice, a to je možné pouze za cenu využití více či méně širokých polních cest a cestiček.

Ivančice-Réna - Dolní Kounice - Hospůdka Na Hřišti

Trasa vede z části po neznačených cestách kolem řeky. Z Rény začínáme hezkou cestou vedoucí kolem vody.

k1
Ivančice Réna

po zhruba 500 metrech dorazíme na rozcestí, kde se dáme napravo do lesa. Po krátkém výšlapu a sjezdu,

k2
Ivančice rozcestí

vyjedeme mezi chatkami.

k3
Ivančice

Cesta se zužuje a vede v blízkosti vody.

k4
Řeka Jihlava

Po nenáročném úseku vedoucím většinou po louce, nás cesta přivede přímo k vodě.

k5
Jihlava

Vzhledem k velkým kamenům vyskytujícím se v úseku cca 50m, doporučujeme kolo vést. Dále cesta vede lesem, po rovině, až k viaduktu.

k8
k9
k11

Další úsek cesty vede mezi chatami po kvalitní polní cestě a je značen červenými turistickými značkami.

k10
Řeka Jihlava

V Nových Bránicích se lze napojit na trasu Brněnské vinařské stezky anebo zvolit namáhavější výšlap po červené na Šibeniční vrch, kde se nám naskytne krásný výhled do kraje směrem na Pálavu. Odsud pokračujeme po silnici až ke křižovatce naproti zámku. Zvolíme-li cestu vlevo dorazíme do centra města, chceme-li se občerstvit pokračujeme vpravo a po dalších cca 200m odbočíme doleva a jsme v Hospůdce Na Hřišti.

Dolní Kounice, Hospůdka Na Hřišti - Cvrčovice splav

Z hospůdky se vydáme cestou vedoucí částečně po hrázi okolo řeky anebo polňačkou vedoucí v její blízkosti. Po této cestě dojdeme až k medlovskému splavu.

k12
k13

Z medlovského splavu se krátkým úsekem vedoucím mezi zahrádkami dostanete k prvnímu medlovskému mostku,

k15
Jihlava

přejedeme jej a hned za ním se dáme doprava. Asfaltovou cestu vystřídá krátce polní cesta

k16

Pak opět najedeme na novou asfaltovou spojku. Dáme se po ní doleva a po dalších cca 200m zabočíme doprava na silnici do Smolína. Vjedeme do Smolína, projedeme jej po hlavní silnici, a naproti autobusové zastávce zabočíme doleva opět na polní cestu a nebereme směr k řece.

k17
k18

Po úseku vedoucím mezi poli dorazíme k hrázi, která nás dovede až k cvrčovickému splavu.

k19
Řeka Jihlava Cvrčovice

Kde se nám naskýtá další možnosti kvalitního občerstvení v atraktivním prostředí.